Ja i moje usługi

Tutaj dowiesz się, kim jestem i jakimi dziedzinami prawa się zajmuję.

Moje specjalizacje

Jako prawnik, „siedzę” w tych branżach, odkąd prawem zacząłem się w ogóle zajmować. Mam kilkuletnie doświadczenie w obsłudze agencji marketingowych i reklamowych wszelkiego typu, w tym:

  • agencji interaktywnych,
  • agencji social media,
  • agencji SEO/SEM,
  • software house’ów,
  • grafików i designerów,
  • agencji social media,
  • copywriterów,
  • fotografów i filmowców.

Jak konkretnie pomagam? Moi Klienci z tych branż m.in.

  • zlecają mi przygotowanie umów z klientami i podwykonawcami,
  • konsultują ze mną legalność swoich kampanii i innych działań dla klientów,
  • zlecają odzyskanie pieniędzy od dłużników i prowadzenie sporów, także przed sądem.

Zabezpieczam, bronię i walczę za kreatywnych, a konkretnie:

  • tworzę i analizuję umowy z zakresu prawa autorskiego,
  • rejestruję znaki towarowe,
  • pomagam bronić się przed niesłusznym zarzutem naruszenia znaku towarowego oraz czynami nieuczciwej konkurencji,
  • pomagam walczyć z naruszeniami Twojej marki i nieuczciwą konkurencją (np. taką, która podszywa się pod Ciebie albo została założona przez Twoich byłych pracowników, podkupujących Twoich klientów).

Przeprowadziłem już dziesiątki wdrożeń prawnych sklepów i stron internetowych. „Wychowany” w środowisku marketingowym, nauczyłem się dbać o legalną stronę Internetu w taki sposób, aby strony i sklepy pod moją opieką pozostawały przyjazne dla użytkownika i zachowały wysoką konwersję.

Oto, co mogę dla Ciebie zrobić:

  • zbuduję regulamin strony lub sklepu,
  • stworzę politykę prywatności i plików cookies,
  • przeprowadzę audyt ścieżki sprzedażowej oraz zgód marketingowych pod kątem zgodności z ustawą o prawach konsumenta oraz RODO,
  • doradzę i będę reprezentował Cię w sporach z klientami.

Co tu dużo mówić – wdrożę RODO w Twojej firmie i pomogę Ci na bieżąco radzić sobie z tymi przepisami.

Od początku swojej kariery prawo postrzegam w kontekście procesów biznesowych. Według mnie prawo ma za zadanie służyć biznesowi, a w najgorszym wypadku – nie przeszkadzać. 

Możesz liczyć na to, że: 

  • stworzę lub zweryfikuje umowy, które podpisujesz z klientami lub kontrahentami,
  • odzyskam Twoje pieniądze od niepłacącego kontrahenta, z opcją obciążenia go kosztami mojego wynagrodzenia,
  • będę reprezentował Cię w sporze z kontrahentem, także przed sądem.

Kim jestem?

Nazywam się Piotr Wódkowski i jestem radcą prawnym. Bardziej niż prawo lubię jednak ludzi, biznes i marketing.

Od początku pracy w zawodzie prawnika, związany jestem z marketingiem i reklamą, najpierw jako inhouse w agencji interaktywnej, a potem obsługując kilkanaście podmiotów z tej branży. Obecnie jestem wykładowcą na kierunku Nowoczesny Marketing na Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, którego moja kancelaria jest Partnerem, a który sam wcześniej ukończyłem. 

Te doświadczenia pozwoliły mi dogłębnie poznać problemy prawne, a także szarą rzeczywistość branży. Właściciele agencji i marketerzy, z którymi współpracuję, nie muszą mi zatem tłumaczyć co to jest konwersja, CTR-y, open rate i key visuale, a słysząc lorem ipsum, nie będą się zastanawiał, czy to coś, co akurat pominąłem na łacinie podczas studiów.

Niemal od początku pracy zawodowej występuję publicznie i szkolę przedsiębiorców, a mówienie o prawie w zrozumiałym języku, postanowiłem uczynić swoim wyróżnikiem. Uważam, że prawnicy, który udzielając porady klientowi biznesowemu używają słów takich jak „obligatoryjny”, „subsydiarny” czy „enumeratywny”, powinni przechodzić przymusową reedukację. 

Występowałem na takich wydarzeniach jak Social Media Czwartki czy Linkedin Local, a także – jak już wspomniałem – wykładam na studiach podyplomowych. Ten talent do mówienia prostym językiem o trudnych sprawach skłonił mnie do założenia videobloga Trener Prawa, który później naturalnie ewoluował w bloga Marketing na Legalu, którego właśnie czytasz.

Aktywnie działam w środowisku przedsiębiorców – jestem wiceprezesem inicjatywy Lokomotywa Biznesu, zrzeszającej przedsiębiorców z Torunia i Bydgoszczy. Jestem również członkiem Izby Przemysłowo-Handlowej. W ponurych czasach pandemii, byłem pomysłodawcą i koordynatorem ogólnopolskiej akcji Mecenasi Gastro, o której przeczytasz tutaj, a w ramach której pro bono, w kilku miastach, wspieraliśmy przedsiębiorców z branży gastronomicznej w obronie ich praw konstytucyjnych.

Kontakt

Jeżeli chcesz się ze mną skontaktować, napisz do mnie maila na:

piotr@piotrwodkowski.pl

Lub zadzwoń na nr telefonu:

+48 785 212 507